W programie utwory Antonia Carlosa Jobima ze słowami Viniciusa de Moraesa oraz kompozycja Arry’ego Barrosa i Joepa Wandersa.

Wieczór poświęcony twórczości Antonia Carlosa Jobima, zmarłego w 1994 r. brazylijskiego muzyka, kompozytora, aranżera, wokalisty, współtwórcy stylu bossa nova, utrzymany w zmysłowym klimacie muzyki brazylijskiej. Tutaj każdy dźwięk zaprasza do zanurzenia się w pulsującym rytmie. Radość obcowania z tą muzyką budzi się automatycznie i natychmiastowo – w sposób od nas niezależny. Nie sposób bezczynnie siedzieć, gdy rozbrzmiewają subtelne, stonowane dźwięki bossa novy czy nieco zabarwione erotyzmem rytmy ekspresyjnej samby w interpretacji znakomitej polskiej wokalistki Danuty Błażejczyk, z gościnnym udziałem Pawła Perlińskiego, oraz zespołu Bossa Bonita.
Przekonajcie się Państwo sami!



DANUTA BŁAŻEJCZYK
Studiowała na Wydziale Filologii Rosyjskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie i na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Debiutowała w 1972 w amatorskim zespole 31 Mil. Później współpracowała z formacją Fly, z którą śpiewała utwory rockowe i standardy jazzowe. W 1976 zwyciężyła w VII Przeglądzie Wokalistów i Zespołów Muzycznych Lubelszczyzny w Świdniku. Nagrodą był występ na festiwalu w Opolu, ale artyska z niego zrezygnowała. Przyjęła propozycję śpiewania w zespole Maryli Rodowicz. W 1979 roku z własnym zespołem koncertowała w Szwajcarii i Finlandii. W 1985 uzyskała zawodowe uprawnienia estradowe i otrzymała propozycję współpracy z Włodzimierzem Korczem i Wojciechem Młynarskim. Ich piosenką Taki cud i miód zadebiutowała w 1985 na profesjonalnej scenie piosenki w Opolu, gdzie zdobyła nagrodę specjalną za indywidualność artystyczną. Nagrała pierwszy album „Danuta Błażejczyk: Taki cud i miód. Śpiewała w widowisku muzycznym Złe zachowanie w reż. Andrzeja Strzeleckiego i w kabarecie Pod Egidą.
W 1986 zdobyła Srebrną Lirę na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki w Bratysławie (Czechosłowacja), nagrodę im. Karola Musioła i Bursztynową Paterę na Krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, nagrodę organizatorów Festiwalu Przebojów w Rostocku (NRD). Współpracowała z orkiestrami Big Warsaw Band i Alex Band oraz z muzykami jazzowymi, m.in. Andrzejem Jagodzińskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Pawłem Perlińskim, Januszem Zabieglińskim.
Jest założycielką i prezesem Fundacji Apetyt na Kulturę (FAnK), mającej status Organizacji Pożytku Publicznego, a zajmującą się promowaniem młodych artystów oraz produkcją ambitnych i ciekawych artystycznie przedsięwzięć z dziedziny muzyki, teatru i malarstwa. W swojej książce Siła codzienności Marzanna Graff uczyniła ją jedną z bohaterek.
25 maja 2011 podczas uroczystości w siedzibie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego została odznaczona przez ministra Bogdana Zdrojewskiego Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.


PAWEŁ PERLIŃSKI
Jeden z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów dzia¬łający w różnych gatunkach muzyki. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w War¬szawie w klasie prof. Zbigniewa Drzewieckiego. Ceniony muzyk sesyjny, solista i kameralista. Realizuje wiele nagrań obejmujących zarówno koncerty klasyczne z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej, jak i pozycje kameralne (Trio de Varsovie, Kwartet Wilanowski). Współzałoży¬ciel słynnego kwintetu Jazz Carriers, z którym zdobył pierwsze nagrody na międzynarodo¬wych festiwalach jazzowych. Nagrywał i występował z czołowymi artystami polskiej sceny jazzu, m.in. z H. Miśkiewiczem, Z. Jaremko, K. Dębskim, A. Olejniczakiem, A. Trzaskowskim, J. Muniakiem, A. Dąbrowskim, M. Blizińskim, a także z zespołami Novi Singers, Swing Session, Big Bandem S-1 i orkiestrą PR i TV. Współpracował okazjonalnie z gwiazdami jazzu, jak m.in.: Buck Clayton, Bob Wilbur, Al Cohn, oraz kompozytorami – Krzesimirem Dębskim, A. Kurylewiczem i in. Prowadzi również działalność pedagogiczną na Wydziale Jazzu i w Policealnym Studium Jazzowym w Warszawie jako wykładowca harmonii jazzowej.


BOSSA BONITA
Zespół istnieje od 2011 roku, pierwotnie jako duet gitarowo-wokalny, po kilkuletniej działalności i poszerzeniu składu instrumentalnego funkcjonuje jako sekstet (od 2013 r.) Laureat nagrody „Scyzoryki” 2012 w kategorii „Muzyka jazzowa i improwizowana”.
Zespół realizuje koncerty, współpracując z instytutem Antonio Carlosa Jobima w Rio de Janeiro, który wraz z Ambasadą Brazylii obejmował patronatem artystycznym wydarzenia koncertowe odbywające się w 2013 r. Swój repertuar opiera na muzyce brazylijskiej, wykorzystując dorobek takich twórców, jak Antonio Carlos Jobim czy Louiz Bonfa, uważanych za głównych przedstawicieli stylu bossa nova.


SAMUELA MODZELEWSKA, wokal
Absolwentka kieleckiego Uniwersytetu J. Kochanowskiego na Wydziale Edukacji Artystycznej i PSM I st w klasie gitary. Chętnie „podróżuje” w różnych rejonach muzycznych, jednak najchętniej sięga po utwory niekomercyjne, wymagające często głębokiej interpretacji. Związana z dwoma formacjami muzycznymi: Acoustic Staff, który prezentuje światowe hity w nowych akustycznych aranżacjach oraz Bossa Bonita. Odnosi także spore sukcesy pedagogiczne jako nauczyciel wokalu.


AGNIESZKA NOWAK-ZAGÓRA, flet
Flecistka Filharmonii Świętokrzyskiej, zajmuje się także organizacją oraz prowadzeniem koncertów.


PRZEMYSŁAW SĘKOWSKI, lider-gitara
Absolwent UJK Kielce oraz PSM II st w Łodzi w klasie gitary klasycznej. Członek Polskiego Instytutu Muzycznego, organizator i dyrektor artystyczny ogólnopolskich konkursów gitarowych w Kielcach w l. 1992-2008. Gra w: Kieleckim Kwartecie Gitarowym Bossa Bonita. Współpracuje z wieloma formacjami muzycznymi, występuje również solo.


SEBASTIAN SIPA , gitara basowa
Jako instrumentalista porusza się swobodnie w najróżniejszych stylistykach muzycznych, jak: jazz, soul, R&B, funk, pop, rock. Współpracował z wieloma zespołami, m.in.: Sztywny Pal Azji, KSU, Monika Brodka, Ambulans, NOVIKA, Befree, Dominika Kurdziel. Jest absolwentem Akademii Świętokrzyskiej na kierunku Edukacja Artystyczna. Dyrektor ds. artystycznych Domu Kultury w Jędrzejowie.


ZBIGNIEW ZAGÓRA, perkusja
Przez 25 lat związany z RZAWP w Warszawie. Współpracował jako instrumentalista z Karoliną Cygonek, w ankiecie BLUES TOP uznawaną od wielu lat za najlepszą wokalistkę bluesową w Polsce.
Koncertował w Niemczech, Belgii, Holandii, Francji, Szwajcarii, Rosji, na Ukrainie, Białorusi, w Czechach, na Słowacji, w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Luxemburgu.


PIOTR ROBAK, vibrafon ,instrumenty perkusyjne
Absolwent AM w Gdańsku w klasie perkusji. Odbywał studia podyplomowe w PWSM w Stuttgarcie, do 2000 r. kontynuował studia w klasie solistycznej. Występuje w Percussionensemble Stuttgart, jest członkiem-założycielem Koszalińskiej Grupy Perkusyjnej. Dokonał licznych nagrań dla PR i TV. Jako solista i kameralista występował w licznych salach koncertowych Polski, Niemiec, Belgii, Holandii i Japonii. Od 1999 roku jest perkusistą Filharmonii Świętokrzyskiej.





powrót do strony głównej