NAPÓJ MIŁOSNY - METROPOLITAN OPERA LIVE

Jaki może być najskuteczniejszy sposób na wzajemną miłość? Najpewniej byłby to eliksir, po wypiciu którego uczucie kwitłoby aż po grób.
Przekonany jest o tym biedny wieśniak Nemorino – bohater opery komicznej w dwóch aktach Napój miłosny, który postanawia zdobyć ów tajemniczy specyfik, by piękna i bogata Adina nie mogła się oprzeć jego urokowi.
To odwieczne pragnienie ludzi kochania i bycia kochanym jest tak samo aktualne dzisiaj, jak było także w XIX wieku, gdy tworzył swoje wielkie dzieło Gaetano Donizetti. Kolorowy, skrzący się humorem i bogaty w emocje Napój miłosny, z którego pochodzi jedna z najpopularniejszych tenorowych arii wszechczasów – Una furtiva lagcrima (Ukryta łza), święci nieustanne triumfy od czasu swojej prapremiery w 1812 roku. Bo też nie jest to tylko zwykła bajeczka ze szczęśliwym finałem – tu miłość często skąpana jest we łzach, a radość ze spełnienia miesza się z gorzką refleksją o ludzkiej naturze. Dochodzi do tego atrakcyjna i pomysłowa muzyka z elementami tańców włoskich i melodii ludowych - i mamy spektakl, który nie pozostawi obojętnym nawet najbardziej sceptycznie nastawionego widza.
Jednak 13 października w Filharmonii Świętokrzyskiej odbędzie się MEGASPEKTAKL – premiera na żywo wprost z METROPOLITAN OPERA z kreacjami operowymi, o zobaczeniu których mogliśmy tylko marzyć!
W rolę Adiny wcieli się jedna z największych gwiazd na operowym niebie – Anna Netrebko. – olśniewająco „piękna i zmysłowa. Uosobienie seksu. A jej liryczny głos urzeka, uwodzi i obiecuje. Rozpala publiczność na całym świecie. Anna Netrebko jest wybranką bogów”. Jej serce spróbuje zdobyć – Matthew Polenzani (Nemorino), słynny amerykański tenor liryczny. Jako arogancki i zarozumiały sierżant Belcore wystąpi Mariusz Kwiecień – polski śpiewak (baryton), o którego biją się najlepsze sceny operowe świata. Zaś przebiegłego Dulcamarę zagra włoski artysta z niesamowitymi możliwościami wokalnymi i talentem interpretacyjnym, okrzyknięty największym odkryciem po Pavarottim – cudownie demoniczny w tej roli Ambrogio Maestri.
Filharmonia Świętokrzyska jest już przygotowana do przeprowadzenia na żywo transmisji z Nowego Jorku. Zakupiliśmy najnowsze urządzenia satelitarne najwyższej jakości dźwięku i obrazu; spektakl będzie można obejrzeć nawet przy najgorszych warunkach pogodowych.
Każdy widz będzie miał poczucie bezpośredniego uczestnictwa w spektaklu i znajdzie się w gronie tysięcy widzów, oglądających w tym samym momencie to samo przedstawienie na całym świecie.
Udało nam się wynegocjować konkurencyjne ceny w stosunku do całego kraju:
- 45 zł oraz 38 zł w abonamencie (jeden koncert).
Nie znajdą Państwo niższych!

Spektakl opatrzony jest napisami w języku polskim.
To niebywała okazja - wszyscy możemy zasiąść w pierwszych rzędach Metropolitan Opera, przeniesionej na kilkadziesiąt minut do Kielc, i delektować się cudownej urody włoską operą Napój miłosny!


ANNA NETREBKO
Gdy z prowincjonalnego Krasnodaru przyjechała na studia do konserwatorium w Petersburgu, została szybko zauważona. Zaczęła występować w tamtejszym Teatrze Maryjskim, a taki angaż jest przepustką na każdą scenę w Europie czy Ameryce. Tym bardziej, że u artystki wyjątkowo piękny głos łączy się z urodą. Gwiazdą światowego formatu stała się w 2002 roku po sensacyjnym debiucie w „Don Giovannim" w Salzburgu. Miała 30 lat. Wówczas uznano ją za następczynię boskiej Marii Callas, urządzano nieustanne sesje fotograficzne, magazyn „Vogue" uczynił ją modelką jednej ze swych kolekcji.

MARIUSZ KWIECIEŃ
Urodził się w Krakowie, ukończył warszawską Akademią Muzyczną w klasie Włodzimierza Zalewskiego. Dziś podbija sceny operowe świata. Słynący z pięknego głosu, ogromnej muzykalności i silnej osobowości scenicznej występuje w Europie, Ameryce Północnej i Japonii w najbardziej prestiżowych teatrach operowych i z najbardziej uznanymi orkiestrami symfonicznymi. Najczęściej współpracuje z Metropolitan Opera, Lyric Opera of Chicago, Seattle Opera, wiedeńską Staatsoper, Bayerische Staatoper, Royal Opera House Covent Garden, Paryską Operą Bastille i Teatro Real w Madrycie.
Jest absolwentem Metropolitan Opera's Lindemann Young Artist Development Program. Zasłynął w świecie jako Don Giovanni. Partię tę zaśpiewał w londyńskiej Covent Garden pod batutą Antonio Pappano, wiedeńskiej i monachijskiej Staatsoper, w San Francisco Opera, Houston Grand Opera, Santa Fe Opera, Seattle Opera (gdzie za tę kreację został wybrany w 2007 Artystą Roku), w Tokio pod kierownictwem Seiji Ozawy, na festiwalu w Tanglewood z Boston Symphony Orchestra pod dyrekcją Jamesa Levine'a, w Bilbao, a także w Operze Narodowej w Warszawie i Operze Krakowskiej.

MATTHEW POLENZANI
Jeden z najsłynniejszych amerykańskich tenorów lirycznych; był laureatem nagrody Richard Tucker Award w 2004 oraz przyznawanej przez Metropolitan Opera Beverly Sills Artist Award (2008 r.). Współpracuje z najbardziej uznanymi dyrygentami, m.in. Sir Colin Davis, Riccardo Frizza, Rafael Frübeck de Burgos, Leonard Slatkin, David Zinman oraz wieloma orkiestrami symfonicznymi zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie (m.in. z Boston Symphony Orchestra, Chicago Symphony Orchestra, Los Angeles Philharmonic, Orchestra della Santa Cecilia, Orchestre National de France.

AMBROGIO MAESTRI
Urodził się we włoskiej Pavii. W rodzinnym mieście uczył się śpiewu i gry na fortepianie. Już jako bardzo młody adept sztuki był nagradzany w wielu konkursach muzycznych. Dziś uznawany jest za jednego z najlepszych barytonów swego pokolenia. Wspaniały głos i niezwykła zdolność nawiązywania kontaktu z publicznością uczyniły go gwiazdą wielu słynnych scen operowych.
Od czasu debiutu w Washington Opera w 1999 roku występuje regularnie m.in.: w La Scali w Mediolanie, Teatro La Fenice w Wenecji, Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Arena di Verona, Teatro Verdi w Busseto, Deutsche Oper w Berlinie, Hamburgische i Bayerische Staatsoper, Wiener Staatsoper, Teatro Real w Madrycie, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, podczas Festiwalu Verdiego w Parmie oraz w Neapolu, Paryżu, Katanii, San Francisco.
Interpretacje Maestriego zyskują niezmiennie wielkie uznanie wśród krytyków muzycznych na całym świecie. Okrzyknięto go już najważniejszym odkryciem po Pavarottim, a także – podkreślając jego wybitną muzykalność – człowiekiem, który może wszystko.

BARTLETT SHER
Znakomity reżyser teatralny, musicalowy i operowy, laureat prestiżowych wyróżnień, m. in. Tony Award i Drama Desk Award.

MAURIZIO BENINI
Włoski dyrygent; jest angażowany przez większość najlepszych włoskich teatrów operowych. Debiutował w 1992 w La Scali. Dyrygował również przedstawieniami w Paryżu, Wiedniu i Nowym Jorku.

powrót do strony głównej