5 lutego 2017, niedziela, g. 11.00, sala koncertowa

Z KLUCZEM BASOWYM W PUSTYNI I W PUSZCZY

DAGNA SADKOWSKA skrzypce
MICHAŁ GÓRCZYŃSKI klarnet kontrabasowy
BUBA BADJIE KUYATEH śpiew, kora (rodzaj lutni z Gambii)

kup bilet on-line



Muzyczna uczta, na którą złożą się piękne melodie i piosenki rodem z Afryki, przedstawione we własnych współczesnych aranżacjach muzyków. Artyści wraz z dziećmi będą szukać klucza do zinterpretowania egzotycznych skal i rytmów. Jako przewodnik wystąpi klucz basowy ucieleśniony w unikalnym instrumencie – klarnecie kontrabasowym.

Koncert dla dzieci od lat 5


DAGNA SADKOWSKA
Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Krzysztofa Bąkowskiego. Współtwórczyni i członek zespołu Kwartludium. Solistka i kameralistka. Ma w swoim dorobku liczne wykonania i prawykonania dzieł współczesnych kompozytorów polskich i zagranicznych, m.in.: Magdaleny Długosz, Krzysztofa Knittla, Wojciecha Ziemowita Zycha, Aleksandry Gryki, Laurenca Mossa, Salvatore Sciarino, Bernarda Cavana, Toshio Hosokawy, Aleksandra Lasonia i innych. Koncertowała na festiwalach takich, jak: Festiwal Prawykonań w Katowicach, Warszawska Jesień ( 2003-2007), Jaz Festiwal Muzyki Improwizowanej w Katowicach, Muzyczny Sejsmograf III, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Latająca Akademia Muzyki Współczesnej, Nowe Gdańskie Brzmienia, Ad Libitum, Audio Art i innych. Od kilku lat działa także aktywnie na scenie muzyki improwizowanej. W ramach projektu „plain music" występowała z takimi wykonawcami, jak: John Edwards, Le Quaninh, John Tilbury, Axel Dorner, Thomas Lahn, DJ Lenar i inni. Uczestniczka organizowanych przez Instytut Adama Mickiewicza warsztatów i koncertów polsko-japońskich w Tokio i Osace oraz stypendystka programu „Młoda Polska” Ministra Kultury. Artystka od 15 lat działa aktywnie jako pedagog muzyczny. Stworzyła autorski program zajęć muzykoterapeutycznych. Od wielu lat prowadzi warsztaty twórcze dla dzieci i młodzieży (Muzeum Literatury, Dom Pracy Twórczej w Wigrach, Instytut Teatralny). Jest autorką Internetowego zbioru zadań do muzyki współczesnej, a także autorką i współtwórcą projektu Muzyczne obrazy w Zachęcie dla uczniów gimnazjum, realizowanego we współpracy z Narodową Galerią Sztuki Zachęta i Gimnazjum Przymierza Rodzin nr 2 w Warszawie.


MICHAŁ GÓRCZYŃSKI
Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od roku 1998 zajmuje się pisaniem muzyki na różne składy instrumentalne (Zróżnicowanie dwa fagoty i klarnet, Rondo a la krakowiak na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, Malowanie na dwa klarnety, fagot, kontrabas i śpiew, Suita w stylu żydowskim na klarnet, skrzypce i kontrabas, a także cykle utworów inspirowane językami świata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę) oraz muzyki do teatru (około 25 spektakli dla teatrów dramatycznych i lalkowych). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Występował jako solista z takimi zespołami, jak: de Ereprijs, Kwartet Śląski, Orkiestra Aukso, Filharmonia Podlaska, Filharmonia Szczecińska. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt, gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym. Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych. Od 2002 współtworzy zespół Kwartludium specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2008 pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych klarnetu basowego, inspirując się beat boxem i współpracując z jednym z najlepszych polskich beat boxerów „Tik Takiem” Patrykiem Matelą. Twórca pojęcia „edukacja komponowana”. Stypendysta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu tworzenia alternatywnych podręczników edukacyjnych. Od 2013 realizuje projekt „muzyka do języków”, tworząc autorską muzykę do języka jidysz (wydana płyta w Multikulti records), do poezji japońskiej (premiera płyty w 2015 r.).


BUBA KUYATEH
Urodził się w 1982 r. w Gambii w mieście Brikama, zwanym także “Krainą kory”, skąd wywodzi się tradycja gry na korze, w rodzinie jednych z najbardziej prestiżowych graczy na korze, czyli griotów. W wieku 6 lat zaczął uczyć się gry na balafonie, a następnie, jako siedmiolatek, gry na korze. W tej właśnie dziedzinie zajaśniał jego talent, dzięki któremu wybrano go na spadkobiercę bardzo prestiżowej tradycji gry na korze, której przedstawicielem był jego ojciec.

strona główna


Luty 2017