Strona g堯wna | Rok Witolda Lutos豉wskiego | Kolekcje | 安i皻okrzyskie Dni Muzyki

名I邛OKRZYSKIE DNI MUZYKI

Pomys這dawc festiwalu by dyrektor Filharmonii, Karol Anbild - pierwsze edycje, w kt鏎ych prezentowano muzyk polsk, odby造 si w latach sze嗆dziesi徠ych. Po trzydziestoletniej przerwie festiwal reaktywowa dyrektor Filharmonii, Szymon Kawalla, kt鏎y nada mu charakter monograficzny (m.in. Fryderyk Chopin, Johannes Brahms). Od 2002 roku 安i皻okrzyskimi Dniami Muzyki kieruje Jacek Rogala, kt鏎y za這瞠nia programowe Festiwalu podporz康kowa prezentowaniu muzyki polskiej, ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem utwor闚 niewykonywanych wcze郾iej w Kielcach.


XXII 名I邛OKRZYSKIE DNI MUZYKI
28 marca – 11 kwietnia 2014 >>>

22 swietokrzyskie Dni MuzykiDwudzieste drugie 安i皻okrzyskie Dni Muzyki by造 bardzo r騜norodnie. Zaproponowano bowiem trzy koncerty symfoniczne, cztery kameralne, po dwie instalacje d德i瘯owe (parti ka盥ej/dowolnej z trzech tr帳ek mo積a pobra tutaj), projekcje filmowe i wystawy, a tak瞠 kurs mistrzowski i promocj ksi捫ki.
G堯wnym bohaterem festiwalu by Andrzej Panufnik, tw鏎ca nie tylko w Kielcach, lecz w ca造m kraju wci捫 nieomal nieznany, a na 鈍iecie bardzo ceniony i grywany nie tylko przy takich okazjach, jak tegoroczna setna rocznica urodzin. Losy kompozytora, kt鏎e odkrywa dla nas jego syn, poznali鄉y podczas projekcji filmu Tata zza 瞠laznej kurtyny, za jego muzyki s逝chali鄉y podczas Inauguracji i Fina逝 Dni oraz podczas kameralnego wieczoru zatytu這wanego Remember me, na kt鏎ym zabrzmia tak瞠 dorobek jego c鏎ki Roxanny. Dla zainteresowanych t niezwyk陰 postaci zorganizowali鄉y spotkanie z autork monografii Panufnik wydanej przez PWM.
Do muzyki stanowi帷ej ju nasze narodowe dziedzictwo, a nigdy dot康 jeszcze w Kielcach nie wykonywanej, si璕neli鄉y nieco szerzej i g喚biej: us造szeli鄉y romantyczn III Symfoni Od wiosny do wiosny Zygmunta Noskowskiego, patetyczn i kolorystyczn jednocze郾ie IV Symfoni Gra篡ny Bacewicz, a tak瞠 kameralne kompozycje Franciszka Brzezi雟kiego i Leopolda R騜yckiego oraz wybitne dokonania klasyk闚 wsp馧czesno軼i – Witolda Szalonka i Witolda Lutos豉wskiego.
Do tw鏎c闚, kt鏎ych muzyka z powodzeniem go軼i豉 ju na naszej nie tylko festiwalowej estradzie, i kt鏎ych ponownie us造szeli鄉y, nale瞠li: Marcin B豉瞠wicz, S豉womir Czarnecki, Piotr Moss, Tomasz Opa趾a (jego Vitality na multiperkusj i orkiestr zabrzmia豉 po raz pierwszy jako trzycz窷ciowa ca這嗆) oraz Lidia Zieli雟ka, kt鏎a tym razem zaprezentowa豉 si w rolach przewodnika po muzyce elektroakustycznej, kompozytorki i autorki nowoczesnych instalacji d德i瘯owych.
Natomiast w鈔鏚 kompozytor闚 jeszcze w naszym mie軼ie nieprezentowanych znale幢i si Pawe Buczy雟ki (Lament z tekstem Piotra Skargi), Alina B這雟ka i tw鏎cy niemieccy – Rainer Rubbert i Martin Daske (w wieczorze zdominowanym przez flety Tria Soli Sono) oraz Magdalena D逝gosz, Ryszard Osada, Katarzyna Taborowska wraz z pochodz帷ym z Ostrowca 安i皻okrzyskiego Rafa貫m Zapa陰 (niebawem kompozytorem – rezydentem naszej Filharmonii) w koncercie „z pr康em” pozna雟kiego zespo逝 Sepia. Poza tym w filmie dokumentalnym Kilka pyta o s造szenie 鈍iata bli瞠j poznali鄉y jeszcze czterech m這dych kompozytor闚, a na dorocznej wystawie Impresje inspirowanej 鈍iatem d德i瘯闚 – ca趾iem spor grup debiutuj帷ych plastyk闚.


Pobierz informator festiwalowy w wersji pdf

Poprzednie edycje:

XXI 安i皻okrzyskie Dni Muzyki Dwudzieste pierwsze 安i皻okrzyskie Dni Muzyki wype軟i造 kompozycje, kt鏎ych jeszcze w Kielcach wsp鏊nie nie s逝chali鄉y, nie wykonywali鄉y. R騜norodnymi 鈔odkami artystycznymi (muzyka, film, plastyka, taniec) zaprezentowali鄉y Pa雟twu dorobek prawie trzydziestu wybitnych kompozytor闚, w tym ponad dwudziestu rodzimych. Odnotowali鄉y przy tym kilka wa積ych jubileuszy: Witolda Lutos豉wskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Miko豉ja G鏎eckiego czy Marty Ptaszy雟kiej. Poznali鄉y nowe utwory kompozytor闚 obecnych w poprzednich edycjach festiwalu – Zygmunta Krauzego, Stanis豉wa Moryty, Jaros豉wa Siwi雟kiego. Go軼ili鄉y tw鏎c闚 – m.in. Krzysztofa Meyera, S豉womira Zamuszko i Janusza Stalmierskiego – kt鏎zy swej muzyki s逝chali u nas po raz pierwszy. Zaproponowali鄉y Pa雟twu prawykonanie nowego koncertu saksofonowego Bartosza Kowalskiego, czyli kompozytora-rezydenta naszej Filharmonii w sezonie 2012/13. Tw鏎ca ten zaprezentowa si na festiwalu tak瞠 w roli instrumentalisty, wyst瘼uj帷 jako cz這nek improwizuj帷ego tria Sonofrenia. Przys逝chali鄉y si eksperymentalnym poszukiwaniom Marka Cho這niewskiego z rodzaju „widzisz, co s造szysz”, kt鏎y do swej tw鏎czo軼i zaprz璕a najnowsze zdobycze techniki – m.in. komputery, smartfony i sensory optyczne. Przekonali鄉y si r闚nie, jak w XX stuleciu kompozytorzy postrzegali popularnego walca, kt鏎y by bohaterem rozwirowanego recitalu fortepianowego Gabrieli Szendzielorz, kolekcjonerki nowych postaci tego ta鎍a. Podczas dw鏂h spotka filmowych poznali鄉y trzy interesuj帷e dokumenty: barwn i ciep陰 opowie嗆 o Gra篡nie Bacewicz (Dla ludzi zawsze mam twarz pogodn…), pantomim ta鎍zon przez osoby nies造sz帷e do elektronicznego utworu Krzysztofa Pendereckiego (naszymi go嗆mi byli autorzy filmu Psalmus) oraz rekonstrukcj hipotez dotycz帷ych okoliczno軼i powstania w hitlerowskim obozie jenieckim Kwartetu na koniec Czasu Oliviera Messiaena (Urok niemo磧iwo軼i). To arcydzie這 muzyki kameralnej XX wieku us造szeli鄉y zreszt dzie p騧niej w wykonaniu czo這wych polskich kameralist闚. Nie zapomnieli鄉y tak瞠 o m這dych tw鏎cach i odbiorcach: ci pierwsi zaprezentuj si cho熲y w tradycyjnie towarzysz帷ych festiwalowi wystawach, a dla drugich wraz z pozna雟kim Centrum Sztuki Dziecka przygotowali鄉y specjalny niedzielny Koncert familijny zatytu這wany Dziwne muzyczne przypadki.

Recenzja z prawykonania Gniewu wiatru - utworu zam闚ionego w ramach II edycji programu IMiT „Kompozytor-rezydent” wi璚ej >>>

Program: XX 安i皻okrzyskie Dni MuzykiIde festiwalu 安i皻okrzyskie Dni Muzyki jest promowanie muzyki naszych czas闚, przede wszystkim rodzimej, w jej r騜norodnych przejawach. Lecz ubieg這roczna, jubileuszowa edycja festiwalu 安i皻okrzyskie Dni Muzyki to w du瞠j mierze r闚nie przegl康 projekt闚 z r騜nych dziedzin poszukiwa artystycznych. Obok bowiem tradycyjnych koncert闚 symfonicznych i kameralnych pojawi造 si atrakcyjne formy prezentacji, takie jak wizualizacje, gra 鈍iate, performance czy teatr instrumentalny. Now propozycj dla widz闚 i meloman闚 Filharmonii 安i皻okrzyskiej by cykl projekcji film闚 muzycznych. A 瞠by dope軟i obrazu interdyscyplinarno軼i wyr騜niaj帷ej 安i皻okrzyskie Dni Muzyki, nie zapomnieli鄉y o spotkaniach z kompozytorami oraz wystawach popularyzatorskich i plastycznych.

W programach koncert闚 znalaz這 si 6 prawykona, a ponad 20 utwor闚 mia這 sw kieleck premier. Opr鏂z tego zaprezentowali鄉y 6 dzie autorstwa wsp馧czesnych kompozytor闚 polskich powsta造ch w 2011 roku na specjalne zam闚ienie Filharmonii 安i皻okrzyskiej.

Na Festiwalu zadebiutowali m這dzi wykonawcy: piani軼i (Monika Ga陶a, Adam Por瑿ski i Dominik Lewicki), perkusi軼i (Jacek Muzio, Rados豉w J璠ra, Mi這sz Rutkowski, Bart這miej Dudek), a tak瞠 m這dzi plastycy wybrani spo鈔鏚 uczni闚 Zespo逝 Szk馧 Plastycznych w Kielcach.

XIX 安i皻okrzyskie Dni MuzykiPodczas dziewi皻nastej edycji festiwalu zaprosili鄉y Pa雟twa na poznawanie tego, co w muzyce – szczeg鏊nie rodzimej – nigdy dot康 nie pojawi這 si jeszcze w Kielcach. Wszyscy, kt鏎zy ciekawi byli muzycznych nowinek, kt鏎zy lubi odkrywa nowe lub zapomniane muzyczne l康y, albo nie ograniczaj s逝chania muzyki wy陰cznie do literatury, kt鏎 ju znaj, zapewne odnale幢i w programie XIX 安i皻okrzyskich Dni Muzyki wiele interesuj帷ych propozycji. Mamy nadziej, 瞠 do tego wsp鏊nego ods豉niania d德i瘯owych tajemnic uda這 nam si nak這ni r闚nie tych, kt鏎zy do takiej postawy wobec sztuki na co dzie si dystansuj. Z tego powodu ju nie tylko poszczeg鏊ne koncerty, ale nawet zestawiane obok siebie kolejne utwory tworzy造 swoisty kalejdoskop lub – jak kto woli – makrokosmos stylistyczny. Cho wyros造 z tej samej tradycji i kultury, wszak w wi瘯szo軼i pochodz z jednego regionu geograficznego – reprezentowa造 odleg貫 planety brzmieniowe, techniczne i wyrazowe, a jednocze郾ie zaskakiwa造, zadziwia造, wzrusza造 lub porusza造, czyli nie pozostawia造 s逝chacza oboj皻nym.

Festiwal otworzy barwny i pobudzaj帷y wyobra幡i Kosmos Stefana Kisielewskiego, kt鏎ego 100. rocznic urodzin i 20. 鄉ierci w豉郾ie uroczy軼ie obchodzimy. W programie koncertu inauguracyjnego nie zabrak這 cenionej muzyki zmar貫go niedawno Henryka Miko豉ja G鏎eckiego, kt鏎y by go軼iem i bohaterem naszego festiwalu w roku 2003. Tego samego wieczoru us造szeli鄉y romantyczny, poetycki poemat Miros豉wa G御ie鎍a oraz ZOOM Lidii Zieli雟kiej – pe貫n nieoczekiwanych zdarze, „odjazdowy” koncert skrzypcowy. W nast瘼nych koncertach symfonicznych ta paleta r騜norodno軼i poszerza豉 si: od d德i瘯owego studium echa (Marcel Chyrzy雟ki), przywo豉nia naszego wielkiego dziedzictwa pianistycznego (zapomniany Teodor Leszetycki), przeskoku w 鈍iat klasyki filmu (Leonard Bernstein), poprzez fascynuj帷e dialogowanie harfy z perkusj i smyczkami (Stanis豉w Moryto) oraz niespodziewanie odmienne efekty paryskich inspiracji (Debussy, Milhaud, ale te Kisielewski, Moss i Spisak), a po zestawienie z pozoru najodleglejsze: motoryczny Bach – ludyczny Czarnecki – fantastyczny Berlioz.

Tradycj ostatnich edycji Dni jest prezentowanie podczas koncert闚 kameralnych element闚 interdyscyplinarnych, utwor闚 wykorzystuj帷ych nowoczesne techniki kompozytorskie i wykonawcze oraz multimedialne. Tak by這 i w tym roku: najpierw poddali鄉y si dominacji multiperkusji i teatru instrumentalnego (a to dzi瘯i wsp馧pracy z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego), potem zaczarowa豉 nas medytacyjna i okre郵ana nieco szama雟ko „uzdrawiaj帷a k徙iel w d德i瘯ach gongu”, a w ko鎍u rozbawi豉 i zadziwi豉 muzyka wydobywana z nietypowego instrumentarium – z zabawek, ma造ch instrument闚 i r騜nych innych drobnych przedmiot闚 wydaj帷ych d德i瘯i.

Zaprosili鄉y r闚nie Pa雟twa do udzia逝 w intryguj帷ych wyk豉dach kompozytorskich naszych go軼i: Pods逝chiwanie ciszy Lidii Zieli雟kiej oraz Tradycja a modernizm S豉womira Czarneckiego, a tak瞠 w spotkaniu po鈍i璚onemu Stefanowi Kisielewskiemu, m.in. z udzia貫m jego bliskich, kt鏎zy wspominali t wyj徠kow, legendarn posta. Liczymy, 瞠 przypad造 Pa雟twu do gustu wystawy: plastyczna (zdominowana przez grafik), przygotowana przez „kieleckiego plastyka” oraz muzyczna (raz jeszcze Kisielewski), przygotowana przez znakomit publicystk Ma貪orzat G御iorowsk i Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

Program XVIII 安i皻okrzyskie Dni Muzyki Podobnie jak w poprzednich latach dominant XVIII 安i皻okrzyskich Dni Muzyki by豉 prezentacja rodzimej muzyki na tle dokona 鈍iatowych, przede wszystkim wsp馧czesnych. W鈔鏚 ubieg這rocznych propozycji programowych znalaz這 si prawykonanie Koncertu klarnetowego Macieja Zieli雟kiego, pierwsze w Kielcach prezentacje utwor闚 tw鏎c闚 polskich, m.in.: Gra篡ny Pstroko雟kiej-Nawratil, Dariusza Przybylskiego, Stanis豉wa Moryty, Marcela Chyrzy雟kiego i Krzysztofa Pendereckiego, a tak瞠 pierwsze tutaj wykonania utwor闚 kompozytor闚 zagranicznych: Leonarda Bernsteina, Jana Sibeliusa, Iannisa Xenakisa, Benta Lorentzena, Vinko Globokara, Alberto Ginastery i Mauricio Kagela. Ponadto, staraj帷 si wspomaga przywracanie zbiorowej pami璚i dzie i kompozytor闚 nies逝sznie – naszym zdaniem – zapomnianych, wykonali鄉y Serenad na smyczki Ryszarda Bukowskiego, Koncert fortepianowy Teodora Leszetyckiego oraz zorganizowali鄉y recital z這穎ny z fortepianowych kompozycji Romana Statkowskiego. Odnotowali鄉y tak瞠 wa積e dla 鈔odowiska muzycznego rocznice – Fryderyka Chopina, Romualda Twardowskiego i wspomnianego ju Teodora Leszetyckiego. Dope軟ieniem tej muzycznej panoramy muzyki polskiej by這 wykonanie s造nnego Koncertu na orkiestr Witolda Lutos豉wskiego. Tradycyjnie te koncertom towarzyszy造 – wystawy, spotkania z tw鏎cami i promocje wydawnictw wsp馧organizowane przez partnerskie instytucje kultury miasta i kraju, kt鏎ym za pomoc i wsp馧prac jeszcze raz serdecznie dzi瘯ujemy. Mamy nadziej, 瞠 dostrzegli Pa雟two nasze starania, by festiwal zawiera elementy interdyscyplinarne oraz, by pojawia造 si na nim utwory wykorzystuj帷e nowoczesne techniki kompozytorskie, wykonawcze i multimedialne.

Program XVIII 安i皻okrzyskich Dni Muzyki 2010 >>>>


Program XVII 安i皻okrzyskich Dni Muzyki

Bogata by豉 oferta – tym razem organizowanych miesi帷 wcze郾iej, ni zwykle – XVII 安i皻okrzyskich Dni Muzyki. Podczas siedemnastej edycji festiwalu, na kt鏎y z這篡造 si: pi耩 koncert闚 symfonicznych i cztery kameralne oraz trzy wystawy, przedstawili鄉y Pa雟twu, obok dzie doskonale znanych, utwory dot康 niewykonywane w Kielcach, zwr鏂ili鄉y r闚nie szczeg鏊n uwag na tw鏎czo嗆 tych kompozytor闚, kt鏎ych rocznice 鈍i皻uje w tym roku ca貫 鈔odowisko muzyczne, a tak瞠 przybli篡li鄉y niekt鏎e dzie豉, odczuwane nadal jako nowatorskie, czy to ze wzgl璠u na oryginaln technik kompozytorsk czy nowe formy wypowiedzi, maj帷e s逝篡 poszukiwaniu nowych brzmie (koncert 3 marca Gwiazda oraz 17 marca Skrzypce i elektronika)... wi璚ej


Z pocz徠kiem wiosny 2008 roku zorganizowali鄉y seri koncert闚, kt鏎e z這篡造 si na XVI 安i皻okrzyskie Dni Muzyki.
Szesnasta edycja naszego festiwalu, podobnie jak kilka ostatnich, obfitowa豉 w prezentacje utwor闚 jeszcze dot康 w Kielcach nie wykonywanych.Program XVI 安i皻okrzyskie Dni Muzyki Ju na pierwszym koncercie mamy nadziej – zainteresowali鄉y Pa雟twa muzyk Paw豉 Mykietyna – jednego z najciekawszych tw鏎c闚 m這dego (wci捫 jeszcze) pokolenia, a tak瞠 nieobecnym tu dotychczas dorobkiem nie篡j帷ego od 20 lat Tomasza Sikorskiego. Mistyczn tw鏎czo嗆 Henryka Miko豉ja G鏎eckiego zaprezentowali鄉y w rocznic 鄉ierci Jana Paw豉 II, przypominaj帷 m.in. Beatus vir – psalm, kt鏎y powsta na zam闚ienie Karola Wojty造, a kt鏎ego prawykonanie odby這 si przed nim ju jako papie瞠m. Podczas koncert闚 kameralnych swoje pierwsze 鈍i皻okrzyskie wykonania mia造 utwory …od Chopina … do Pendereckiego, w Finale za: motoryczne Allegro Macieja Ma貫ckiego oraz napisana „nie ca趾iem serio” – do tekstu Jeremiego Przybory – Symfonia „Doko鎍zona” Adama S豉wi雟kiego. W programie znalaz si r闚nie edukacyjny koncert-suplement, kt鏎ego bohaterami byli kompozytorzy kieleccy: Pawe ㄆkowiec, Adam Szmerek (ich utwory mia造 swoje prawykonania), Konstanty Wile雟ki i – przede wszystkim – Karol Anbild, kt鏎ego Ballada karcz闚kowska sta豉 si symbolicznym, muzycznym po瞠gnaniem zmar貫go w marcu Honorowego Dyrektora naszej Filharmonii.
Nie tylko z kronikarskiego obowi您ku warto jeszcze zauwa篡, 瞠 byli鄉y w tym roku 鈍iadkami pierwszego w Kielcach wykonania II Symfonii Camille’a Saint-Saënsa oraz pierwszego w Polsce wykonania Koncertu wiolonczelowego Ivana Eröda, by cho tylko s這wem wspomnie o nierodzimym repertuarze festiwalu.
Mamy nadziej, 瞠 muzyka, kt鏎 mogli鄉y zaprezentowa Pa雟twu dzi瘯i wysi趾om wspania造ch wykonawc闚 oraz partner闚 organizacyjnych, zabrzmia豉 鈍ie穎 jak powiew wiosennego wiatru.

XV 安i皻okrzyskie Dni Muzyki Na XV 安i皻okrzyskie Dni Muzyki z這篡造 si cztery koncerty symfoniczne, cztery kameralne, spektakl taneczno-muzyczny i dwie wystawy. Zgodnie z ide festiwalu znan z jego poprzednich edycji, dominant by造 utwory kompozytor闚 polskich prezentowane w Kielcach po raz pierwszy. Poznali鄉y w ten spos鏏 kompozycje polskich tw鏎c闚 wsp馧czesnych: Macieja Ma貫ckiego (jego Koncert na dwa fortepiany i orkiestr, kt鏎y powsta na zam闚ienie naszej Filharmonii, zosta tu wykonany premierowo!), Grzegorza Duchnowskiego, Stanis豉wa Moryty, Miros豉wa G御ie鎍a, Henryka Miko豉ja G鏎eckiego, a tak瞠 od dawna nie篡j帷ych: J霩efa Elsnera i Maurycego Moszkowskiego. Przypomnieli鄉y tak瞠 cenione i nale膨ce do klasyki muzyki XX wieku dzie豉 Witolda Lutos豉wskiego, Gra篡ny Bacewicz, Wojciecha Kilara oraz dwa Karola Szymanowskiego (to w zwi您ku z celebrowanym w豉郾ie Rokiem Szymanowskiego). Wierzymy, 瞠 z zainteresowaniem wys逝chali Pa雟two tej porcji rodzimej sztuki muzycznej zderzonej z popularnymi kompozycjami Czajkowskiego, Brahmsa, Chopina, Mendelssohna, Francka... Pragniemy tak瞠 zwr鏂i Pa雟twa uwag na znakomit palet renomowanych wykonawc闚, kt鏎zy przyj瘭i nasze zaproszenie na festiwal oraz na nowo嗆 - na zainaugurowan w tym roku wsp馧prac z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, kt鏎ej efektem by m.in. koncert fina這wy Dni - Hity XX Wieku, mamy nadziej pierwszy w Kielcach z nowego cyklu Centrum, cyklu prezentowanego tak瞠 w innych o鈔odkach kraju. Ponadto chcemy podkre郵i wk豉d w organizacj Dni naszych tradycyjnych partner闚: Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Krakowie, Zespo逝 Szk馧 Muzycznych nr 1 w Warszawie, Akademii 安i皻okrzyskiej, Kieleckiego Teatru Ta鎍a i Zespo逝 Szk馧 Plastycznych w Kielcach.

Afisz

Nawi您uj帷 do pierwotnej idei 安i皻okrzyskich Dni Muzyki, tak瞠 i tym razem postarali鄉y si zapozna publiczno嗆 z kilkoma nowo軼iami polskich kompozytor闚. Ju w pierwszym koncercie us造szeli鄉y najnowszy utw鏎 Wojciecha Kilara, podczas nast瘼nych zaprezentowali鄉y kompozycje Jacka Grudnia i Tadeusza Bairda. Jeden z koncert闚 po鈍i璚ili鄉y Andrzejowi Czajkowskiemu - znanemu w drugiej po這wie XX wieku na wszystkich kontynentach znakomitemu, cho niemal ca趾owicie zapomnianemu w kraju z powodu 篡cia na emigracji, piani軼ie i kompozytorze. W programie tegorocznych Dni nie zabrak這 wsp鏊nych przedsi瞝zi耩, jak cho熲y premiera Pasji, spektaklu muzyczno-tanecznego stworzonego w kooperacji z Kieleckim Teatrem Ta鎍a i Kieleckim Centrum Kultury. Z dum pragniemy podkre郵i, 瞠 obok znanych solist闚, tancerzy KTT i ch鏎u "Fermata" byli鄉y r闚nie wsp馧wykonawcami tego wydarzenia. Festiwal zako鎍zyli鄉y Concerto grosso na trzy wiolonczele i orkiestr (wspaniali Andrzej Bauer, Rafa Kwiatkowski i Bartosz Koziak!) - dzie貫m Krzysztofa Pendereckiego, kt鏎e po raz pierwszy mia豉 okazj wys逝cha kielecka publiczno嗆. Koncertom tradycyjnie towarzyszy造 wystawy Zespo逝 Szk馧 Plastycznych w Kielcach i Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Krakowie, a tak瞠 spotkania z ciekawymi go嗆mi w nieco tajemniczej i mrocznej scenerii kulis du瞠j sceny. Ca這軼i dope軟i豉 paleta znakomitych artyst闚, poczynaj帷 od Ingolfa Wundera, poprzez m. in. Capell Bydgostiensis, Urszul Kryger, ㄆkasza B豉szczyka, Trio Stroikowe Clab ze Szwajcarii, a ko鎍z帷 na samym Mistrzu - Krzysztofie Pendereckim.

Afisz: XIII 安i皻okrzyskie Dni Muzyki


XIII 安i皻okrzyskie Dni Muzyki zwi您ane by造 z obchodami jubileuszowymi 60-lecia Orkiestry Symfonicznej Filharmonii 安i皻okrzyskiej oraz 85-lecia tradycji muzyki symfonicznej w Kielcach. Podczas pi璚iu koncert闚 wyst徙ili tak znakomici arty軼i, jak: José Maria Florencio, Marek Pijarowski, Eugen Indjic, Catalin Ilea. Tradycyjnie zaprosili鄉y do wsp馧pracy kieleckie szko造 - plastyczn i muzyczn oraz Akademi 安i皻okrzysk, a tak瞠 Polskie Wydawnictwo Muzyczne z Krakowa. Pewnym novum by koncert fina這wy Festiwalu, podczas kt鏎ego zaprezentowali鄉y Carmina burana Carla Orffa, wykonany w hali fabrycznej.....wi璚ej




XII 安i皻okrzyskie Dni Muzyki

XII Festiwal (16-30 kwietnia 2004) nawi您ywa do przyst徙ienia Polski do Unii Europejskiej. Przypomnieli鄉y kompozycje powsta貫 od baroku po wsp馧czesno嗆 w r騜nych zak徠kach Europy, ko鎍z帷 Dni - w wigili Integracji - IX Symfoni Ludwiga van Beethovena, kt鏎a ide braterstwa oddaje najpe軟iej ("wszyscy ludzie b璠 bra熤i"). Staramy si jednocze郾ie ugruntowa nasze przekonanie o sta貫j obecno軼i muzyki i muzyk闚 w Europie, czego dowodzi udzia w 安i皻okrzyskich Dniach Muzyki artyst闚 dzia豉j帷ych na mi璠zynarodowych estradach, jak cho熲y Wanda Wi趾omirska czy Zygmunt Krauze. Ponadto w programie XII Festiwalu muzyk, wystaw i publikacjami zaakcentowali鄉y obchody "Roku Lutos豉wskiego".

Afisz: XI 安i皻okrzyskie Dni Muzyki




XI 安i皻okrzyskie Dni Muzyki odby造 si w dniach 9 - 23 maja 2003. Odwo逝j帷 si do pierwotnej idei festiwalu, jego dominant by豉 tw鏎czo嗆 kompozytor闚 polskich: Witolda Lutos豉wskiego, Karola Szymanowskiego i Henryka Miko豉ja G鏎eckiego.

Pegaz 安i皻okrzyski

W roku 2002, pod artystycznym i organizacyjnym kierownictwem Jacka Rogali, odby豉 si jubileuszowa edycja Dni, kt鏎e po鈍i璚one zosta造 tw鏎czo軼i Wojciecha Kilara z okazji siedemdziesi徠ej rocznicy jego urodzin. G這sami ekspert闚 i meloman闚 24 stycznia 2003 Festiwal ten zdoby I nagrod (statuetk Pegaza 安i皻okrzyskiego autorstwa Ma貪orzaty 畝by) w plebiscycie Gazety Wyborczej, Polskiego Radia Kielce i O鈔odka Regionalnego TVP na "安i皻okrzyskie Wydarzenie Kulturalne 2002".

g鏎a 



   O Filharmonii   |    Nowa Filharmonia   |    Program   |    Bilety   |    Edukacja   |    Wydawnictwa   |    Darczy鎍y   |    Galeria   |    Og這szenia   |    Kontakt

Copyright © 2003 -Grabka.