Strona główna | Rok Witolda Lutosławskiego | Kolekcje | Świętokrzyskie Dni Muzyki

ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI MUZYKI

Pomysłodawcą festiwalu był dyrektor Filharmonii, Karol Anbild - pierwsze edycje, w których prezentowano muzykę polską, odbyły się w latach sześćdziesiątych. Po trzydziestoletniej przerwie festiwal reaktywował dyrektor Filharmonii, Szymon Kawalla, który nadał mu charakter monograficzny (m.in. Fryderyk Chopin, Johannes Brahms). Od 2002 roku Świętokrzyskimi Dniami Muzyki kieruje Jacek Rogala, który założenia programowe Festiwalu podporządkował prezentowaniu muzyki polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem utworów niewykonywanych wcześniej w Kielcach.


XXII ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI MUZYKI
28 marca – 11 kwietnia 2014 >>>

22 swietokrzyskie Dni MuzykiDwudzieste drugie Świętokrzyskie Dni Muzyki zapowiadają się w tym roku bardzo różnorodnie. Proponujemy bowiem trzy koncerty symfoniczne, cztery kameralne, po dwie instalacje dźwiękowe (partię każdej/dowolnej z trzech trąbek można pobrać tutaj), projekcje filmowe i wystawy, a także kurs mistrzowski i promocję książki.
Głównym bohaterem festiwalu będzie Andrzej Panufnik, twórca nie tylko w Kielcach, lecz w całym kraju wciąż nieomal nieznany, a na świecie bardzo ceniony i grywany nie tylko przy takich okazjach, jak tegoroczna setna rocznica urodzin. Losy kompozytora, które odkrywać dla nas będzie jego syn, poznamy podczas projekcji filmu Tata zza żelaznej kurtyny, zaś jego muzyki słuchać będziemy podczas Inauguracji i Finału Dni oraz podczas kameralnego wieczoru zatytułowanego Remember me, na którym zabrzmi także dorobek jego córki Roxanny. Dla zainteresowanych tą niezwykłą postacią zorganizujemy spotkanie z autorką monografii Panufnik wydanej przez PWM.
Do muzyki stanowiącej już nasze narodowe dziedzictwo, a nigdy dotąd jeszcze w Kielcach nie wykonywanej, sięgniemy nieco szerzej i głębiej: usłyszymy romantyczną III Symfonię Od wiosny do wiosny Zygmunta Noskowskiego, patetyczną i kolorystyczną jednocześnie IV Symfonię Grażyny Bacewicz, a także kameralne kompozycje Franciszka Brzezińskiego i Leopolda Różyckiego oraz wybitne dokonania klasyków współczesności – Witolda Szalonka i Witolda Lutosławskiego.
Do twórców, których muzyka z powodzeniem gościła już na naszej nie tylko festiwalowej estradzie, i których ponownie teraz usłyszymy, należą: Marcin Błażewicz, Sławomir Czarnecki, Piotr Moss, Tomasz Opałka (jego Vitality na multiperkusję i orkiestrę zabrzmi po raz pierwszy jako trzyczęściowa całość) oraz Lidia Zielińska, która tym razem zaprezentuje się w rolach przewodnika po muzyce elektroakustycznej, kompozytorki i autorki nowoczesnych instalacji dźwiękowych.
Natomiast wśród kompozytorów jeszcze w naszym mieście nieprezentowanych znajdą się Paweł Buczyński (Lament z tekstem Piotra Skargi), Alina Błońska i twórcy niemieccy – Rainer Rubbert i Martin Daske (w wieczorze zdominowanym przez flety Tria Soli Sono) oraz Magdalena Długosz, Ryszard Osada, Katarzyna Taborowska wraz z pochodzącym z Ostrowca Świętokrzyskiego Rafałem Zapałą (niebawem kompozytorem – rezydentem naszej Filharmonii) w koncercie „z prądem” poznańskiego zespołu Sepia. Poza tym w filmie dokumentalnym Kilka pytań o słyszenie świata bliżej poznamy jeszcze czterech młodych kompozytorów, a na dorocznej wystawie Impresje inspirowanej światem dźwięków – całkiem sporą grupę debiutujących plastyków.
Nasza tegoroczna festiwalowa oferta to wielka różnorodność stylistyczna, estetyczna, warsztatowa, technologiczna, formalna, obsadowa i wykonawcza. Nie można tego przegapić, serdecznie zatem Państwa zapraszamy.

Pobierz informator festiwalowy w wersji pdf

Poprzednie edycje:

XXI Świętokrzyskie Dni Muzyki Dwudzieste pierwsze Świętokrzyskie Dni Muzyki wypełniły kompozycje, których jeszcze w Kielcach wspólnie nie słuchaliśmy, nie wykonywaliśmy. Różnorodnymi środkami artystycznymi (muzyka, film, plastyka, taniec) zaprezentowaliśmy Państwu dorobek prawie trzydziestu wybitnych kompozytorów, w tym ponad dwudziestu rodzimych. Odnotowaliśmy przy tym kilka ważnych jubileuszy: Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Marty Ptaszyńskiej. Poznaliśmy nowe utwory kompozytorów obecnych w poprzednich edycjach festiwalu – Zygmunta Krauzego, Stanisława Moryty, Jarosława Siwińskiego. Gościliśmy twórców – m.in. Krzysztofa Meyera, Sławomira Zamuszko i Janusza Stalmierskiego – którzy swej muzyki słuchali u nas po raz pierwszy. Zaproponowaliśmy Państwu prawykonanie nowego koncertu saksofonowego Bartosza Kowalskiego, czyli kompozytora-rezydenta naszej Filharmonii w sezonie 2012/13. Twórca ten zaprezentował się na festiwalu także w roli instrumentalisty, występując jako członek improwizującego tria Sonofrenia. Przysłuchaliśmy się eksperymentalnym poszukiwaniom Marka Chołoniewskiego z rodzaju „widzisz, co słyszysz”, który do swej twórczości zaprzęga najnowsze zdobycze techniki – m.in. komputery, smartfony i sensory optyczne. Przekonaliśmy się również, jak w XX stuleciu kompozytorzy postrzegali popularnego walca, który był bohaterem rozwirowanego recitalu fortepianowego Gabrieli Szendzielorz, kolekcjonerki nowych postaci tego tańca. Podczas dwóch spotkań filmowych poznaliśmy trzy interesujące dokumenty: barwną i ciepłą opowieść o Grażynie Bacewicz (Dla ludzi zawsze mam twarz pogodną…), pantomimę tańczoną przez osoby niesłyszące do elektronicznego utworu Krzysztofa Pendereckiego (naszymi gośćmi byli autorzy filmu Psalmus) oraz rekonstrukcję hipotez dotyczących okoliczności powstania w hitlerowskim obozie jenieckim Kwartetu na koniec Czasu Oliviera Messiaena (Urok niemożliwości). To arcydzieło muzyki kameralnej XX wieku usłyszeliśmy zresztą dzień później w wykonaniu czołowych polskich kameralistów. Nie zapomnieliśmy także o młodych twórcach i odbiorcach: ci pierwsi zaprezentują się choćby w tradycyjnie towarzyszących festiwalowi wystawach, a dla drugich wraz z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka przygotowaliśmy specjalny niedzielny Koncert familijny zatytułowany Dziwne muzyczne przypadki.

Recenzja z prawykonania Gniewu wiatru - utworu zamówionego w ramach II edycji programu IMiT „Kompozytor-rezydent” więcej >>>

Program: XX Świętokrzyskie Dni MuzykiIdeą festiwalu Świętokrzyskie Dni Muzyki jest promowanie muzyki naszych czasów, przede wszystkim rodzimej, w jej różnorodnych przejawach. Lecz ubiegłoroczna, jubileuszowa edycja festiwalu Świętokrzyskie Dni Muzyki to w dużej mierze również przegląd projektów z różnych dziedzin poszukiwań artystycznych. Obok bowiem tradycyjnych koncertów symfonicznych i kameralnych pojawiły się atrakcyjne formy prezentacji, takie jak wizualizacje, gra świateł, performance czy teatr instrumentalny. Nową propozycją dla widzów i melomanów Filharmonii Świętokrzyskiej był cykl projekcji filmów muzycznych. A żeby dopełnić obrazu interdyscyplinarności wyróżniającej Świętokrzyskie Dni Muzyki, nie zapomnieliśmy o spotkaniach z kompozytorami oraz wystawach popularyzatorskich i plastycznych.

W programach koncertów znalazło się 6 prawykonań, a ponad 20 utworów miało swą kielecką premierę. Oprócz tego zaprezentowaliśmy 6 dzieł autorstwa współczesnych kompozytorów polskich powstałych w 2011 roku na specjalne zamówienie Filharmonii Świętokrzyskiej.

Na Festiwalu zadebiutowali młodzi wykonawcy: pianiści (Monika Gałła, Adam Porębski i Dominik Lewicki), perkusiści (Jacek Muzioł, Radosław Jędraś, Miłosz Rutkowski, Bartłomiej Dudek), a także młodzi plastycy wybrani spośród uczniów Zespołu Szkół Plastycznych w Kielcach.

XIX Świętokrzyskie Dni MuzykiPodczas dziewiętnastej edycji festiwalu zaprosiliśmy Państwa na poznawanie tego, co w muzyce – szczególnie rodzimej – nigdy dotąd nie pojawiło się jeszcze w Kielcach. Wszyscy, którzy ciekawi byli muzycznych nowinek, którzy lubią odkrywać nowe lub zapomniane muzyczne lądy, albo nie ograniczają słuchania muzyki wyłącznie do literatury, którą już znają, zapewne odnaleźli w programie XIX Świętokrzyskich Dni Muzyki wiele interesujących propozycji. Mamy nadzieję, że do tego wspólnego odsłaniania dźwiękowych tajemnic udało nam się nakłonić również tych, którzy do takiej postawy wobec sztuki na co dzień się dystansują. Z tego powodu już nie tylko poszczególne koncerty, ale nawet zestawiane obok siebie kolejne utwory tworzyły swoisty kalejdoskop lub – jak kto woli – makrokosmos stylistyczny. Choć wyrosły z tej samej tradycji i kultury, wszak w większości pochodzą z jednego regionu geograficznego – reprezentowały odległe planety brzmieniowe, techniczne i wyrazowe, a jednocześnie zaskakiwały, zadziwiały, wzruszały lub poruszały, czyli nie pozostawiały słuchacza obojętnym.

Festiwal otworzył barwny i pobudzający wyobraźnię Kosmos Stefana Kisielewskiego, którego 100. rocznicę urodzin i 20. śmierci właśnie uroczyście obchodzimy. W programie koncertu inauguracyjnego nie zabrakło cenionej muzyki zmarłego niedawno Henryka Mikołaja Góreckiego, który był gościem i bohaterem naszego festiwalu w roku 2003. Tego samego wieczoru usłyszeliśmy romantyczny, poetycki poemat Mirosława Gąsieńca oraz ZOOM Lidii Zielińskiej – pełen nieoczekiwanych zdarzeń, „odjazdowy” koncert skrzypcowy. W następnych koncertach symfonicznych ta paleta różnorodności poszerzała się: od dźwiękowego studium echa (Marcel Chyrzyński), przywołania naszego wielkiego dziedzictwa pianistycznego (zapomniany Teodor Leszetycki), przeskoku w świat klasyki filmu (Leonard Bernstein), poprzez fascynujące dialogowanie harfy z perkusją i smyczkami (Stanisław Moryto) oraz niespodziewanie odmienne efekty paryskich inspiracji (Debussy, Milhaud, ale też Kisielewski, Moss i Spisak), aż po zestawienie z pozoru najodleglejsze: motoryczny Bach – ludyczny Czarnecki – fantastyczny Berlioz.

Tradycją ostatnich edycji Dni jest prezentowanie podczas koncertów kameralnych elementów interdyscyplinarnych, utworów wykorzystujących nowoczesne techniki kompozytorskie i wykonawcze oraz multimedialne. Tak było i w tym roku: najpierw poddaliśmy się dominacji multiperkusji i teatru instrumentalnego (a to dzięki współpracy z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego), potem zaczarowała nas medytacyjna i określana nieco szamańsko „uzdrawiająca kąpiel w dźwiękach gongu”, a w końcu rozbawiła i zadziwiła muzyka wydobywana z nietypowego instrumentarium – z zabawek, małych instrumentów i różnych innych drobnych przedmiotów wydających dźwięki.

Zaprosiliśmy również Państwa do udziału w intrygujących wykładach kompozytorskich naszych gości: Podsłuchiwanie ciszy Lidii Zielińskiej oraz Tradycja a modernizm Sławomira Czarneckiego, a także w spotkaniu poświęconemu Stefanowi Kisielewskiemu, m.in. z udziałem jego bliskich, którzy wspominali tę wyjątkową, legendarną postać. Liczymy, że przypadły Państwu do gustu wystawy: plastyczna (zdominowana przez grafikę), przygotowana przez „kieleckiego plastyka” oraz muzyczna (raz jeszcze Kisielewski), przygotowana przez znakomitą publicystkę Małgorzatę Gąsiorowską i Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

Program XVIII Świętokrzyskie Dni Muzyki Podobnie jak w poprzednich latach dominantą XVIII Świętokrzyskich Dni Muzyki była prezentacja rodzimej muzyki na tle dokonań światowych, przede wszystkim współczesnych. Wśród ubiegłorocznych propozycji programowych znalazło się prawykonanie Koncertu klarnetowego Macieja Zielińskiego, pierwsze w Kielcach prezentacje utworów twórców polskich, m.in.: Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Dariusza Przybylskiego, Stanisława Moryty, Marcela Chyrzyńskiego i Krzysztofa Pendereckiego, a także pierwsze tutaj wykonania utworów kompozytorów zagranicznych: Leonarda Bernsteina, Jana Sibeliusa, Iannisa Xenakisa, Benta Lorentzena, Vinko Globokara, Alberto Ginastery i Mauricio Kagela. Ponadto, starając się wspomagać przywracanie zbiorowej pamięci dzieł i kompozytorów niesłusznie – naszym zdaniem – zapomnianych, wykonaliśmy Serenadę na smyczki Ryszarda Bukowskiego, Koncert fortepianowy Teodora Leszetyckiego oraz zorganizowaliśmy recital złożony z fortepianowych kompozycji Romana Statkowskiego. Odnotowaliśmy także ważne dla środowiska muzycznego rocznice – Fryderyka Chopina, Romualda Twardowskiego i wspomnianego już Teodora Leszetyckiego. Dopełnieniem tej muzycznej panoramy muzyki polskiej było wykonanie słynnego Koncertu na orkiestrę Witolda Lutosławskiego. Tradycyjnie też koncertom towarzyszyły – wystawy, spotkania z twórcami i promocje wydawnictw współorganizowane przez partnerskie instytucje kultury miasta i kraju, którym za pomoc i współpracę jeszcze raz serdecznie dziękujemy. Mamy nadzieję, że dostrzegli Państwo nasze starania, by festiwal zawierał elementy interdyscyplinarne oraz, by pojawiały się na nim utwory wykorzystujące nowoczesne techniki kompozytorskie, wykonawcze i multimedialne.

Program XVIII Świętokrzyskich Dni Muzyki 2010 >>>>


Program XVII Świętokrzyskich Dni Muzyki

Bogata była oferta – tym razem organizowanych miesiąc wcześniej, niż zwykle – XVII Świętokrzyskich Dni Muzyki. Podczas siedemnastej edycji festiwalu, na który złożyły się: pięć koncertów symfonicznych i cztery kameralne oraz trzy wystawy, przedstawiliśmy Państwu, obok dzieł doskonale znanych, utwory dotąd niewykonywane w Kielcach, zwróciliśmy również szczególną uwagę na twórczość tych kompozytorów, których rocznice świętuje w tym roku całe środowisko muzyczne, a także przybliżyliśmy niektóre dzieła, odczuwane nadal jako nowatorskie, czy to ze względu na oryginalną technikę kompozytorską czy nowe formy wypowiedzi, mające służyć poszukiwaniu nowych brzmień (koncert 3 marca Gwiazda oraz 17 marca Skrzypce i elektronika)... więcej


Z początkiem wiosny 2008 roku zorganizowaliśmy serię koncertów, które złożyły się na XVI Świętokrzyskie Dni Muzyki.
Szesnasta edycja naszego festiwalu, podobnie jak kilka ostatnich, obfitowała w prezentacje utworów jeszcze dotąd w Kielcach nie wykonywanych.Program XVI Świętokrzyskie Dni Muzyki Już na pierwszym koncercie mamy nadzieję – zainteresowaliśmy Państwa muzyką Pawła Mykietyna – jednego z najciekawszych twórców młodego (wciąż jeszcze) pokolenia, a także nieobecnym tu dotychczas dorobkiem nieżyjącego od 20 lat Tomasza Sikorskiego. Mistyczną twórczość Henryka Mikołaja Góreckiego zaprezentowaliśmy w rocznicę śmierci Jana Pawła II, przypominając m.in. Beatus vir – psalm, który powstał na zamówienie Karola Wojtyły, a którego prawykonanie odbyło się przed nim już jako papieżem. Podczas koncertów kameralnych swoje pierwsze świętokrzyskie wykonania miały utwory …od Chopina … do Pendereckiego, w Finale zaś: motoryczne Allegro Macieja Małeckiego oraz napisana „nie całkiem serio” – do tekstu Jeremiego Przybory – Symfonia „Dokończona” Adama Sławińskiego. W programie znalazł się również edukacyjny koncert-suplement, którego bohaterami byli kompozytorzy kieleccy: Paweł Łukowiec, Adam Szmerek (ich utwory miały swoje prawykonania), Konstanty Wileński i – przede wszystkim – Karol Anbild, którego Ballada karczówkowska stała się symbolicznym, muzycznym pożegnaniem zmarłego w marcu Honorowego Dyrektora naszej Filharmonii.
Nie tylko z kronikarskiego obowiązku warto jeszcze zauważyć, że byliśmy w tym roku świadkami pierwszego w Kielcach wykonania II Symfonii Camille’a Saint-Saënsa oraz pierwszego w Polsce wykonania Koncertu wiolonczelowego Ivana Eröda, by choć tylko słowem wspomnieć o nierodzimym repertuarze festiwalu.
Mamy nadzieję, że muzyka, którą mogliśmy zaprezentować Państwu dzięki wysiłkom wspaniałych wykonawców oraz partnerów organizacyjnych, zabrzmiała świeżo jak powiew wiosennego wiatru.

XV Świętokrzyskie Dni Muzyki Na XV Świętokrzyskie Dni Muzyki złożyły się cztery koncerty symfoniczne, cztery kameralne, spektakl taneczno-muzyczny i dwie wystawy. Zgodnie z ideą festiwalu znaną z jego poprzednich edycji, dominantą były utwory kompozytorów polskich prezentowane w Kielcach po raz pierwszy. Poznaliśmy w ten sposób kompozycje polskich twórców współczesnych: Macieja Małeckiego (jego Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę, który powstał na zamówienie naszej Filharmonii, został tu wykonany premierowo!), Grzegorza Duchnowskiego, Stanisława Moryty, Mirosława Gąsieńca, Henryka Mikołaja Góreckiego, a także od dawna nieżyjących: Józefa Elsnera i Maurycego Moszkowskiego. Przypomnieliśmy także cenione i należące do klasyki muzyki XX wieku dzieła Witolda Lutosławskiego, Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara oraz dwa Karola Szymanowskiego (to w związku z celebrowanym właśnie Rokiem Szymanowskiego). Wierzymy, że z zainteresowaniem wysłuchali Państwo tej porcji rodzimej sztuki muzycznej zderzonej z popularnymi kompozycjami Czajkowskiego, Brahmsa, Chopina, Mendelssohna, Francka... Pragniemy także zwrócić Państwa uwagę na znakomitą paletę renomowanych wykonawców, którzy przyjęli nasze zaproszenie na festiwal oraz na nowość - na zainaugurowaną w tym roku współpracę z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, której efektem był m.in. koncert finałowy Dni - Hity XX Wieku, mamy nadzieję pierwszy w Kielcach z nowego cyklu Centrum, cyklu prezentowanego także w innych ośrodkach kraju. Ponadto chcemy podkreślić wkład w organizację Dni naszych tradycyjnych partnerów: Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Krakowie, Zespołu Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie, Akademii Świętokrzyskiej, Kieleckiego Teatru Tańca i Zespołu Szkół Plastycznych w Kielcach.

Afisz

Nawiązując do pierwotnej idei Świętokrzyskich Dni Muzyki, także i tym razem postaraliśmy się zapoznać publiczność z kilkoma nowościami polskich kompozytorów. Już w pierwszym koncercie usłyszeliśmy najnowszy utwór Wojciecha Kilara, podczas następnych zaprezentowaliśmy kompozycje Jacka Grudnia i Tadeusza Bairda. Jeden z koncertów poświęciliśmy Andrzejowi Czajkowskiemu - znanemu w drugiej połowie XX wieku na wszystkich kontynentach znakomitemu, choć niemal całkowicie zapomnianemu w kraju z powodu życia na emigracji, pianiście i kompozytorze. W programie tegorocznych Dni nie zabrakło wspólnych przedsięwzięć, jak choćby premiera Pasji, spektaklu muzyczno-tanecznego stworzonego w kooperacji z Kieleckim Teatrem Tańca i Kieleckim Centrum Kultury. Z dumą pragniemy podkreślić, że obok znanych solistów, tancerzy KTT i chóru "Fermata" byliśmy również współwykonawcami tego wydarzenia. Festiwal zakończyliśmy Concerto grosso na trzy wiolonczele i orkiestrę (wspaniali Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski i Bartosz Koziak!) - dziełem Krzysztofa Pendereckiego, które po raz pierwszy miała okazję wysłuchać kielecka publiczność. Koncertom tradycyjnie towarzyszyły wystawy Zespołu Szkół Plastycznych w Kielcach i Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Krakowie, a także spotkania z ciekawymi gośćmi w nieco tajemniczej i mrocznej scenerii kulis dużej sceny. Całości dopełniła paleta znakomitych artystów, poczynając od Ingolfa Wundera, poprzez m. in. Capellę Bydgostiensis, Urszulę Kryger, Łukasza Błaszczyka, Trio Stroikowe Clab ze Szwajcarii, a kończąc na samym Mistrzu - Krzysztofie Pendereckim.

Afisz: XIII Świętokrzyskie Dni Muzyki


XIII Świętokrzyskie Dni Muzyki związane były z obchodami jubileuszowymi 60-lecia Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej oraz 85-lecia tradycji muzyki symfonicznej w Kielcach. Podczas pięciu koncertów wystąpili tak znakomici artyści, jak: José Maria Florencio, Marek Pijarowski, Eugen Indjic, Catalin Ilea. Tradycyjnie zaprosiliśmy do współpracy kieleckie szkoły - plastyczną i muzyczną oraz Akademię Świętokrzyską, a także Polskie Wydawnictwo Muzyczne z Krakowa. Pewnym novum był koncert finałowy Festiwalu, podczas którego zaprezentowaliśmy Carmina burana Carla Orffa, wykonany w hali fabrycznej.....więcej




XII Świętokrzyskie Dni Muzyki

XII Festiwal (16-30 kwietnia 2004) nawiązywał do przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Przypomnieliśmy kompozycje powstałe od baroku po współczesność w różnych zakątkach Europy, kończąc Dni - w wigilię Integracji - IX Symfonią Ludwiga van Beethovena, która ideę braterstwa oddaje najpełniej ("wszyscy ludzie będą braćmi"). Staramy się jednocześnie ugruntować nasze przekonanie o stałej obecności muzyki i muzyków w Europie, czego dowodzi udział w Świętokrzyskich Dniach Muzyki artystów działających na międzynarodowych estradach, jak choćby Wanda Wiłkomirska czy Zygmunt Krauze. Ponadto w programie XII Festiwalu muzyką, wystawą i publikacjami zaakcentowaliśmy obchody "Roku Lutosławskiego".

Afisz: XI Świętokrzyskie Dni Muzyki




XI Świętokrzyskie Dni Muzyki odbyły się w dniach 9 - 23 maja 2003. Odwołując się do pierwotnej idei festiwalu, jego dominantą była twórczość kompozytorów polskich: Witolda Lutosławskiego, Karola Szymanowskiego i Henryka Mikołaja Góreckiego.

Pegaz Świętokrzyski

W roku 2002, pod artystycznym i organizacyjnym kierownictwem Jacka Rogali, odbyła się jubileuszowa edycja Dni, które poświęcone zostały twórczości Wojciecha Kilara z okazji siedemdziesiątej rocznicy jego urodzin. Głosami ekspertów i melomanów 24 stycznia 2003 Festiwal ten zdobył I nagrodę (statuetkę Pegaza Świętokrzyskiego autorstwa Małgorzaty Żaby) w plebiscycie Gazety Wyborczej, Polskiego Radia Kielce i Ośrodka Regionalnego TVP na "Świętokrzyskie Wydarzenie Kulturalne 2002".

góra 



   O Filharmonii   |    Nowa Filharmonia   |    Program   |    Bilety   |    Edukacja   |    Wydawnictwa   |    Darczyńcy   |    Galeria   |    Ogłoszenia   |    Kontakt

Copyright © 2003 -Grabka.